Впровадження CRM для малого бізнесу: специфіка та основні поняття

Характеристики CRM системи для малого бізнесу

Прочитавши цю статтю, Ви дізнаєтеся, чому CRM системи дуже важливі для малого бізнесу і в чому полягає їхня ефективність.

Як правильно впровадити CRM для малого бізнесу?

Вирішивши виконати інтеграцію CRM у власний бізнес, керівник повинен чітко розуміти, що та сама програма для підвищення рівня продажів не однаково ефективно працюватиме у великій корпорації та у невеликій компанії, що відноситься до малого бізнесу.

Пов'язано це з тим, що в компанії, де всю роботу виконують лише п'ять співробітників, всі бізнес-процеси, що протікають, сильно відрізняються від того, що можна побачити у великих і провідних корпораціях. Тому якщо ви вирішили підвищити рівень продажів, автоматизувавши більшість процесів, і при цьому є керівником невеликої компанії, тоді вам найкраще приділити увагу функціоналу та характеристикам CRM, які є найбільш важливими для малого бізнесу.

У цій статті ми розповімо читачам, що являє собою CRM система для малого бізнесу та які її основні відмінні риси.



Які особливості системи CRM для малого бізнесу?

Багато бізнесменів, які є директорами або власниками невеликих компаній, що належать до малого бізнесу, вважають, що у зв'язку з невеликим штатом співробітників навіть найзручніша CRM для малого бізнесу є зайвою витратою коштів, оскільки і без неї можна обійтися. Багато в чому така думка представників цієї ніші бізнесу формується внаслідок того, що вони не знайомі з особливостями, перевагами та можливостями цього програмного забезпечення. Тому пропонуємо нашим читачам, які мають невелику компанію, відразу дізнатися про всі особливості та можливості, які має практично кожна зручна CRM для малого бізнесу:

  • - Можливість отримання аналітичних звітів та викладок у режимі реального часу. CRM для малого бізнесу дозволяє персоналу, керівництву та власнику бізнесу отримувати необхідні їм звіти та статистичні викладки щодо кількості продажів, ефективності роботи менеджерів у режимі реального часу. Крім того, функціонал, присутній у цих програм, дає можливість керівництву постійно відстежувати, як проходить кожна угода та на якому етапі знаходиться той чи інший важливий договір із замовником чи партнером.
  • - Підвищення рівня контролю кожного співробітника. Схема роботи CRM системи в малому бізнесі така, що завдяки присутньому функціоналу дозволяє ефективно відстежувати роботу кожного фахівця. При цьому використовуючи дане програмне забезпечення, керівник також отримує можливість встановлювати завдання кожному своєму співробітнику, відстежувати своєчасність виконання покладених на них доручень, дивитися наскільки оперативно відповідають на дзвінки, а також отримувати повідомлення про те, хто прострочив покладені на нього завдання.
  • - Простота та зручність делегування завдань. У тому випадку, якщо один із співробітників звільняється або йде у відпустку, автоматично виникає складність із передачею справ та завдань, які він виконує, іншому фахівцю. При цьому варто сказати, що навіть проста CRM для малого бізнесу дозволить працівнику, який іде у відпустку, делегувати свої угоди та завдання іншому менеджеру. Крім того, завдяки цій системі менеджер, на якого були перекладені завдання, не зможе ухилитися від їх виконання.
  • - Професійний та якісний облік інформації. Коли заявки, отримані від клієнтів, записуються працівниками на стікерах або вносяться до таблиці, досить проблематично швидко розібратися в історії співпраці з певним клієнтом. Наявність CRM дозволяє отримати зручну систему зберігання інформації про кожного замовника та клієнта, якою можна оперативно користуватися у разі навіть невеликої необхідності.
  • - Зниження помилок через людський фактор. Наявність системи підвищення продажів дозволяє керівництву знизити ризики того, що менеджер забув або не встиг обробити заявку, а отже, втратив чергового клієнта. Адже завдяки тому, що це програмне забезпечення автоматизує більшість процесів, співробітники отримують багато часу саме на спілкування та роботу з клієнтами та замовниками, що автоматично позитивно позначається на кількості продажів.

Незважаючи на те, що багато власників бізнесу дуже насторожено ставляться до впровадження цього програмного забезпечення в роботу своєї компанії, як показують статистичні дослідження, ті витрати, що пов'язані з розробкою та навчанням співробітників роботі з цією програмою, окупаються вже за перші два місяці її експлуатації . Крім цього, невелика компанія, яка використовує CRM, отримує інтенсивне зростання та ряд інших важливих показників.



Які характеристики мають CRM для малого бізнесу?

Приймаючи рішення про впровадження CRM у свій малий бізнес, власник повинен чітко розуміти, що замовлене ним програмне забезпечення, перш за все, має бути зручним, мати максимально гнучкі налаштування, що дозволяють вирішувати різні завдання бізнесу, а також мати простий, зрозумілий і доступний для співробітників інтерфейс керування.

Як показують дослідження, саме від цих показників безпосередньо і залежатиме ефективність та зручність роботи працівників у цій програмі. Крім того, замовляючи розробку та впровадження CRM для свого бізнесу, його власнику також необхідно приділити увагу таким важливим характеристикам цього програмного забезпечення:

  • - функціональність та зручність використання;
  • - наявність максимально гнучких та простих налаштувань;
  • - можливість інтегрувати в програму різні джерела отримання заявок, наприклад сайт компанії та офіційну електронну пошту;
  • - отримання максимально докладних статистичних викладок та розгорнутої аналітики;
  • - наявність можливості встановлювати права доступу для різних працівників.


Які потреби повинен вирішувати власник компанії, використовуючи функціонал CRM системи для малого бізнесу?

У малого бізнесу існують власні специфічні особливості та потреби, то навіть найпростіша CRM для малого бізнесу має бути націлена на їх вирішення. Також необхідно розуміти, що компанія, яка працює в сегменті малого бізнесу, зазвичай має відносно невеликий штат фахівців і досить просту структуру управління. У зв'язку з цим розробка CRM системи повинна вирішити наступні найважливіші завдання:

  • 1. Заточеність програми під вирішення конкретних завдань. Щоб цей розроблений продукт приніс максимальну користь, керівнику необхідно чітко розуміти, які саме завдання він планує вирішити за допомогою впровадження CRM. Завдяки такому підходу він зможе отримати програму, яка повністю відповідатиме потребам його компанії та дасть змогу автоматизувати найважливіші процеси.
  • 2. Програма, перш за все, повинна керувати роботою відділу продажів. Невеликій компанії, особливо якщо вона складається з керівника та співробітників цього відділу, в першу чергу, потрібно приділити належну увагу обліку клієнтів, поданих заявок та укладених угод. Замовляючи розробку цього програмного забезпечення, потрібно щоб воно забезпечувало максимальну автоматизацію співробітників, які займаються продажами.
  • 3. Простота роботи в програмі. Найчастіше невелика компанія не має можливостей для того, щоб систематично і централізовано проводити навчання всього свого персоналу, у зв'язку з чим співробітникам самостійно доведеться освоювати всі тонкощі та нюанси програмного забезпечення. Тому дуже важливо, щоб CRM мала простоту та зручність у роботі.