Правильне впровадження CRM системи дозволяє компанії підвищити ефективність роботи відділу продажів, якісно обробляти заявки клієнтів та розвивати бізнес. Про те, які переваги отримує власник бізнесу, запроваджуючи CRM, читайте у цій статті.
Впровадження CRM системи – чудова можливість підвищити ефективність роботи компанії
Розповідаючи про те, що таке CRM системи, багато авторів статей пишуть настільки складною та вузькоспеціалізованою мовою, що у власників бізнесу, не знайомих з даним програмним забезпеченням, виникає відчуття, що впровадження цієї технології доступне лише найсучаснішим та передовим компаніям.
Однак насправді CRM системи для бізнесу завдяки своїй функціональності, зручності та можливості створення під індивідуальні потрібні компанії, підходять практично для будь-якої комерційної структури, незалежно від її штату та кількості співробітників.
При цьому варто сказати, що правильне впровадження CRM системи дозволяє суттєво збільшити ефективність праці співробітників та підвищити рівень прибутку. У цій статті ми намагатимемося розібратися, що насправді дає інтеграція CRM системи в бізнес-процеси компанії, і які основні переваги використання цього програмного забезпечення.
CRM що це таке простими словами?
У перекладі українською мовою абревіатура CRM означає «управління відносинами з клієнтами» і є спеціалізованим програмним забезпеченням, яке за рахунок продуманого інтерфейсу управління, тонких налаштувань, а також мінімалістичного зовнішнього вигляду дозволяє автоматизувати та спростити роботу відділу продажів з потенційними клієнтами.
При цьому на відміну від класичної таблиці Excel, використання CRM дозволяє отримати якісну, сучасну та оновлювану в режимі реального часу базу клієнтів, в якій може бути максимально докладна інформація про кожного замовника. Так, наприклад, ця програма може збирати та надавати інформацію про всі дії клієнта, від його першого звернення до компанії до здійснення покупок або розміщення замовлень.
Також використовуючи це програмне забезпечення, власник бізнесу або менеджер може прослухати телефонні переговори персоналу з клієнтами, ознайомитися з усіма листами чи повідомленнями, надісланими ним через електронну пошту чи соціальні мережі.
Наявність у цієї програми великих функціональних можливостей дозволяє виставляти завдання кожному співробітнику, а також ставити собі чи іншим фахівцям важливі нагадування чи нотатки. Присутність у цієї програми широких можливостей для оптимізації різних бізнес-процесів дозволяє зробити працю співробітників максимально швидкою і чіткою, знижуючи при цьому ризики та помилки, пов'язані з «людським фактором».
Так, наприклад, використання системи управління CRM дозволяє програмі взяти на себе виконання всіх рутинних та монотонних завдань серед яких: відправка клієнтам комерційних пропозицій, виставлення рахунків, проведення розрахунку вартості послуг та багато іншого. Завдяки наявності у програми таких можливостей власник бізнесу, запровадивши CRM для співробітників, полегшує та підвищує продуктивність праці останніх. Причому використовуючи цю програму, фахівці починають допускати менше помилок та прорахунків, а також підвищують рівень продажів.
Які переваги отримує власник бізнесу, вирішивши впровадити CRM?
Якщо продовжувати розповідати про CRM системи, що це простими словами, то варто зазначити, що важливою перевагою програми є те, що ПЗ дозволяє швидко і просто підвищити рівень продажів, а отже, позитивно впливає на загальний розвиток бізнесу.
Слід зазначити, що після того, як для компанії було виконано розробку CRM системи з урахуванням її особливостей та потреб, через кілька місяців після інтеграції даної програми рівень продажів у середньому збільшується більш ніж на 20%. Крім того, наявність великого спектру інструментів у CRM дозволяє покращити й інші показники:
- 1. Підвищується швидкість підготовки документації та договорів із клієнтами.
- 2. Знижується кількість необроблених працівниками заявок.
- 3. Заявки, що надходять із різних джерел трафіку, доступні менеджерам в одному місці.
- 4. Підвищується ефективність роботи відділу продажів за рахунок автоматизації більшості процесів.
- 5. Збільшується рівень прибутку, що дозволяє власнику бізнесу вкладати у розвиток компанії додаткові кошти.
У яких випадках точно необхідна розробка CRM системи?
CRM сервіс буде по-справжньому необхідний, якщо в структурі компанії присутній відділ продажів, робота якого здебільшого побудована на отриманні заявок з різних джерел, наприклад, офіційний веб-сайт компанії, електронна пошта, телефонія, соціальні мережі та системи обміну швидкими повідомленнями.
Також це програмне забезпечення буде незамінним помічником для тих керівників, хто бажає формувати велику та максимально докладну базу про своїх клієнтів. Цікава розробка CRM буде і власникам інтернет-магазинів, а також компаніям, які займаються оптовим продажем різних товарів.
Які завдання дозволяє вирішувати CRM для бізнесу?
- - Оперативна та якісна обробка заявок співробітниками компанії. Використовуючи цю програму, менеджери будуть одержувати всі заявки, що надходять із різних джерел в одній програмі. Завдяки цьому підвищиться оперативність обробки звернень. Крім того, керівництво отримує можливість в режимі реального часу переглядати інформацію про те, на якому етапі співпраці знаходиться те чи інше звернення та навіть ставити персональні завдання кожному співробітнику відділу продажів.
- - Можливість проводити аналітичні дослідження. Завдяки тому, що CRM програма може мати найрізноманітніший функціонал, власник бізнесу, а також керівництво отримує можливість проводити різні аналітичні дослідження. Наприклад, знайомитися з ефективністю роботи співробітника або відстежити, на яких етапах взаємодії та чому найчастіше компанія втрачає клієнтів.
- - Підвищення захисту клієнтської бази. Функціонал цього програмного забезпечення дозволяє виконати налаштування таким чином, щоб співробітники, які йдуть з вашої компанії на інше місце роботи, не мали можливості завантажити та забрати з собою вашу клієнтську базу.