Аналітика CRM – найважливіший інструмент керівника, що дозволяє йому чітко розуміти, наскільки ефективним є бізнес, а також робота співробітників компанії. У цій статті ми розповімо, як впровадження CRM допоможе формувати звіти та яку аналітичну інформацію краще використовувати для відстеження ефективності бізнесу.
За даними маркетингових досліджень, лише 5% замовників і клієнтів, звернувшись до компанії, готові одразу здійснити покупку, у всіх інших випадках менеджерам відділу продажів для успішного закриття угоди доводиться «підігрівати» клієнта.
При цьому навіть компанії, яка працює в секторі малого бізнесу і має дуже обмежений штат співробітників, досить складно встежити за тим, як працюють фахівці, які займаються продажами. Внаслідок цього через непрофесійне ставлення цих фахівців до своїх обов'язків частина замовників відмовляються від здійснення покупки або йдуть до конкурентів.
Вирішити проблеми, пов'язані зі втратою клієнтів, допоможе впровадження CRM системи, яке дозволить підвищити якість роботи відділу продажів. Крім цього, CRM аналітика продажу дасть можливість керівництву отримувати грамотні звіти, що дозволяють контролювати власних співробітників, а також покращувати роботу відділу.
У цій статті ми розповімо читачам, які звіти слід використовувати, якщо у вас працює CRM аналітика для відділу продажу.
Аналітика звітів, що надаються цим програмним забезпеченням, дозволяє керівнику оперативно оцінювати якість праці фахівців відділу продажу, прогнозувати рівень доходів своєї компанії, а також виконати найефективніший розподіл коштів та ресурсів.
При цьому варто сказати, що, незважаючи на таку важливість використання звітів CRM системи, мало хто з керівників знає про те, з якою частотою необхідно знайомитися з цими аналітичними документами і на які саме показники слід насамперед звертати власну увагу.
Плануючи отримувати щоденні звіти в CRM, необхідно розуміти, що тут не повинно бути інформації про доходи, витрати і прибуток компанії. Адже в цьому звіті керівник має отримати інформацію про те, скільки і яких саме дій виконали менеджери, які працюють у відділі продажів із клієнтською базою компанії.
Наприклад, скільки фахівцями було виконано «холодних», «теплих» чи «гарячих» дзвінків, скільки було проведено зустрічей та презентацій, а також, як саме велася боротьба із запереченнями. Крім цього, у такому звіті має бути інформація про те, скільки корисних для компанії дій виконав кожен співробітник продажу.
Таким чином, отримуючи та аналізуючи такий щоденний звіт, керівник матиме максимально докладну інформацію про те, хто з його співробітників старанно працював, а хто лише зображував бурхливу робочу діяльність.
Обробка листів, дзвінків, звернень клієнтів важлива передусім для того, щоб мотивувати потенційних замовників на замовлення послуг або купівлю товарів. Отримуючи щотижневі звіти CRM системи, керівник має можливість чітко розуміти, як саме працювали співробітники відділу продажів протягом тижня для підвищення прибутку компанії.
У цьому звіті керівник обов'язково повинен отримувати таку важливу інформацію:
Проводячи перегляд таких звітів, керівник зможе отримати інформацію про те, яка кількість дзвінків переросла у зустрічі менеджерів із замовниками, скільки комерційних пропозицій було надіслано клієнтам, а також кількість угод, повністю закритих за календарний тиждень співробітниками.
У щомісячних звітах керівник компанії та відділу продажів повинен отримувати інформацію про продажі, що здійснюються компанією на тривалому етапі роботи. При цьому в даному документі обов'язково має бути присутня наступна інформація: кількість нових замовників або покупців, які звернулися до компанії за місяць, середня вартість покупок цього місяця, розмір виручки, яку змогла отримати компанія, та обсяг чистого прибутку.
Знайомство з таким звітом дозволить керівнику отримати таку важливу інформацію:
Отримання та знайомство з щомісячним звітом і буде найефективнішим часом для того, щоб проводити аналіз роботи відділу продажів. При цьому, проводячи зустріч зі спеціалістами цього відділу, необхідно обов'язково вислухати всі думки, ідеї співробітників, а також розповісти про свою думку щодо успіхів та невдач у роботі цього підрозділу. Також під час цих зборів необхідно озвучити тактику та стратегію, яка дозволить позбутися відділу слабких сторін у роботі.
Використання звітів, складених у таблицях Excel – це рішення, яке підійде лише для невеликих компаній, які мають у власному штаті лише кількох співробітників, а також з мінімальною кількістю клієнтів та замовників.
Для всіх інших компаній та видів бізнесу для складання аналітичних звітів рекомендується використання спеціалізованих програм, що мають високу функціональність та всі необхідні інструменти.
Варто зазначити, що одним із найкращих видів програмного забезпечення, що дозволяє отримати якісні звіти, є CRM-системи. Так, наприклад, використовуючи це програмне забезпечення, користувач отримує можливість отримати аналітичні звіти у вигляді візуально простих, зрозумілих та зручних для ознайомлення графіків або діаграм.
Причому при зверненні до розробника для того, щоб виконати створення та впровадження CRM для бізнесу, керівник отримує можливість розробити будь-який функціонал і отримувати максимально докладні та цікаві для себе звіти. При цьому варто зазначити, що отримувати такі звіти можна буде в режимі реального часу, зробивши лише кілька натискань мишею.
Далі для наших читачів ми склали добірку найбільш актуальних та ефективних звітів, які використовуються компаніями для отримання інформації про свій бізнес та ефективність роботи фахівців. Ознайомившись із цими звітами, ви зможете зрозуміти, як, використовуючи CRM-системи, легко отримати важливу та корисну аналітичну інформацію.
Не впевнені, що фахівці, які працюють у структурі відділу продажів, намагаються зробити все можливе, щоб збільшити кількість продажів компанії? Отже, настав час для того, щоб проаналізувати ефективність роботи кожного співробітника цього підрозділу, а також його керівника і зробити це можна виконавши впровадження CRM, яка представить вам наступні корисні аналітичні звіти:
Не секрет, що будь-який бізнес – це шлях від звернення клієнта до успішного закриття угоди або до отримання від замовника відмови у продовженні співпраці. Використовуючи дані звіти, ви отримаєте можливість візуалізувати роботу воронки продажів, а також зрозумієте, де є найбільш вузькі місця, через які втрачається більша частина клієнтів.
Візуалізувати роботу воронки можна за допомогою наступних аналітичних звітів у CRM:
Проводячи оптимізацію бюджетів, власнику бізнесу необхідно пам'ятати про те, що головною помилкою при виконанні цієї процедури є максимальне скорочення будь-яких видатків, оскільки це може призвести до одержання компанією серйозної шкоди.
Так, наприклад, необдумане скорочення витрат компанії може спричинити сильне зниження прибутку. І тому, замислюючись про проведення оптимізації, дуже важливо розуміти, яких саме витрат можна безболісно позбутися у вашої компанії.
Ознайомитись з такою інформацією можна отримуючи спеціальні звіти CRM системи:
Замислюючись про впровадження CRM, необхідно розуміти, що отримання щоденних, щотижневих та щомісячних звітів дозволяє керівнику повністю аналізувати роботу своєї компанії. Звичайно, отримання такої інформації не вирішить усіх проблем, які є у вашого бізнесу, проте дозволить зрозуміти, в якому напрямку необхідно рухатися, щоб підвищити ефективність роботи, а також рівень продажів.