Які економічні ефекти від застосування CRM-системи в компанії?

Економічний ефект від запровадження CRM-програми

Багато компаній, які виконали впровадження CRM системи, говорять про те, що використання цієї програми не тільки дозволяє спростити роботу менеджерів, а й отримати потужний економічний ефект. На підставі яких факторів цей ефект складається після інтеграції CRM читайте в нашій статті.

Який економічний ефект дозволяє отримати компанії запровадження CRM системи?

Компанія IBM пише у своєму блозі, що правильне впровадження та налаштування CRM дозволяє компанії отримати з кожного витраченого на це програмне забезпечення долара п'ять доларів прибутку. При цьому багато керівників бізнесу вважають, що впровадження CRM системи на підприємстві чи компанії не дозволить швидко підвищити прибуток і окупити вкладення в це програмне забезпечення кошти, оскільки не зовсім зрозуміло, звідки беруться такі дані.

У цій статті ми розповімо читачам який економічний ефект від впровадження CRM системи отримує будь-яка компанія і за рахунок чого цей ефект може бути досягнутий.



Яка ефективність впровадження CRM систем?

Замислюючись про те, щоб виконати впровадження CRM у продажу, кожен керівник повинен чітко розуміти, що прибуток почне приносити не саме це програмне забезпечення. Підвищення прибутку після того як було виконано впровадження CRM у компанію, відбувається завдяки функціональності цієї програми, оскільки вона дозволяє підвищити роботу фахівців відділу продажу та маркетингу, а також сприяє оптимізації та автоматизації більшості процесів.

Далі ми розглянемо найважливіший функціонал, який безпосередньо впливає на ефективність впровадження CRM і підвищення прибутку компанії за рахунок використання цієї програми.



Можливість формування єдиної бази даних клієнтів

Провівши впровадження CRM на підприємстві або в компанії, керівник отримує можливість створювати та постійно поповнювати єдину, просту, зрозумілу та найбільш зручну базу даних клієнтів.

Завдяки функціональності програми вона в автоматичному режимі буде включати у власну базу всіх потенційних замовників та клієнтів, які звернулися до компанії з різних джерел трафіку. За наявності такого підходу компанія перестане втрачати заявки та звернення потенційних клієнтів у зв'язку з тим, що один із фахівців забув зателефонувати клієнту або внести його персональні дані до клієнтської бази.

Також важлива особливість цієї програми полягає в тому, що вона фіксує всі дані про клієнта суворо в хронологічному порядку, заносячи до його картки всі листи, отримані через електронну пошту, або дзвінки, що надійшли за контактним номером телефону. В результаті цього кожен клієнт отримує максимум уваги від вашого персоналу, а значить стає максимально лояльним до компанії.



CRM дозволяє оптимізувати роботу співробітників

Після того як було проведено впровадження CRM системи, жоден фахівець не має можливості уникнути виконання своїх професійних обов'язків, адже програма в автоматичному режимі призначатиме завдання кожному менеджеру та слідкуватиме за швидкістю та якістю їх виконання.

Так, наприклад, ця програма призначатиме відповідальних фахівців за обробку заявок, отриманих з різних джерел, призначати фахівців на угоди та надаватиме інші важливі завдання. При цьому керівник отримує можливість переглядати статистку з якості та ефективності роботи кожного менеджера. Скориставшись цим програмним забезпеченням, керівник зможе швидко дізнатися, на якому саме етапі знаходиться угода, що його цікавить.



Підвищення автоматизації робочих процесів

Досвід впровадження CRM багатьма компаніями показує, що завдяки наявності високої функціональності ця програма може самостійно виконувати більшість рутинних процесів, з якими стикаються співробітники відділу продажів, при цьому менеджери займаються головними обов'язками, а саме спілкуються з потенційними замовниками та клієнтами.

Після впровадження автоматизації працівникам не потрібно буде займатися підготовкою для кожного клієнта однотипної документації, постійно надсилати комерційні пропозиції, створювати договори про співпрацю, оскільки всі ці завдання в автоматичному режимі може виконувати CRM.



Використання найвигідніших методів просування товарів та послуг

Для того, щоб проводити грамотне просування своїх товарів і послуг, керівнику та спеціалістам відділу маркетингу необхідно чітко розуміти, які саме засоби комунікації з клієнтами, замовниками та покупцями мають найвищий рівень ефективності.

Процес впровадження CRM дозволяє максимально точно відслідковувати, з якого саме джерела приходить більше потенційних клієнтів, проводити розподіл рекламних бюджетів та витрачати їх із найвищим рівнем ефективності.

Так, наприклад, використовуючи аналітичні можливості CRM, керівник побачив, що реклама, запущена в Google Adwards, приносить більше клієнтів, ніж Facebook. Отримавши таку інформацію, керівництво виконує перерозподіл рекламного бюджету, щоб вкладати більше коштів у послуги, які надає сервіс контекстної реклами Google Adwards.



Отримання аналітичної інформації в режимі реального часу

Аналітичні можливості, присутні в CRM, дозволяють сильно спростити життя керівництва, оскільки після закінчення кожного місяця їм не потрібно буде отримувати і переглядати не завжди зрозумілі, об'ємні звіти та знайомитися з таблицями, зробленими в Excel.

Для того, щоб дізнатися, наскільки ефективно працював відділ, співробітник чи отримати будь-яку іншу важливу аналітичну інформацію, керівнику знадобиться просто відкрити CRM та ознайомитися з простими та найбільш зрозумілими графіками та діаграмами.

Використовуючи аналітичні можливості цього програмного забезпечення, керівник зможе дізнатися скільки клієнтів принесло кожне із джерел трафіку, яку кількість заявок обробляє кожен співробітник відділу продажів за один день або місяць, хто з фахівців ставиться недбало до виконання своїх обов'язків, забуваючи виконувати покладені на нього завдання.



Контроль кожного співробітника, який працює у відділі продажів

Ще один важливий ефект від впровадження CRM полягає в тому, що наявність цього програмного забезпечення дозволяє швидко проводити навчання нових фахівців. Адже почавши працювати з програмою, новачок відразу бачить, що є базою даних, на яких етапах знаходяться угоди, які вів його попередник, і що саме йому необхідно робити далі.

Крім того, у програмі можуть бути готові автосценарії боротьби із запереченнями, спілкування з клієнтами, а також чек-листи, що дозволяє дуже швидко зрозуміти та почати працювати за стандартами, які є у компанії. Крім цього, завдяки наявності автоматизації, програма самостійно надсилатиме повідомлення про необхідність здійснити дзвінок або обробити чергове звернення клієнта.