Як успішно впровадити CRM систему та основні етапи її інтеграції у бізнесі

Чинники успішного впровадження та інтеграції CRM

Впровадження CRM – це складний та відповідальний процес, від якого безпосередньо залежить ефективність бізнес-процесів, що проходять у компанії. Щоб отримати високу ефективність інтеграції системи необхідно розділити процес на кілька важливих етапів. Про ці етапи ви дізнаєтесь із цієї статті.

Як правильно виконати інтеграцію CRM-системи в роботу своєї компанії?

За статистичними дослідженнями, в середньому у 38% випадків після проведення впровадження компанія отримує результат гірший, ніж спрогнозовано перед початком робіт. Причому пов'язано це не з тим, що власник бізнесу надає перевагу неякісному програмному забезпеченню, а з тим, що він не завжди розуміє, як правильно робити впровадження CRM системи на підприємстві та для вирішення яких завдань та цілей найкраще використовувати цю технологію.

Але з іншого боку, якщо впровадження CRM на підприємстві проводиться правильно, то в цьому випадку вкладені в програмне забезпечення інвестиції окупаються більш ніж у п'ять разів. Так, наприклад, як показують статистичні дослідження британської компанії Nucleus Research, кожен фунт, який був вкладений у впровадження в бізнес цього програмного забезпечення, в середньому приносить прибуток 5,6 фунтів.



Як правильно виконати впровадження CRM системи?

Впровадження та налаштування CRM, без сумніву, залежить від безлічі різних факторів, наприклад, від типу компанії, її потреб, а також від того, які саме цілі та завдання власник бізнесу планує вирішити за допомогою цієї технології. При цьому варто відзначити, що який би ефект від впровадження CRM не намагався отримати власник компанії чи бізнесу, інтеграцію цієї технології можна поділити на шість найважливіших етапів. Пов'язано це з тим, що за поетапної та правильної інтеграції ефективність впровадження CRM системи суттєво збільшується.



Етап перший: створення правильного опису бізнес-процесів компанії

Оскільки мета впровадження CRM системи – це покращити та зробити більш ефективними певні бізнес-процеси, для початку керівнику варто зробити їх опис. Це допоможе зрозуміти, наскільки ефективною буде розроблена CRM.

Слід зазначити, що розібратися в ефективності цього програмного забезпечення можна ознайомившись з її основними функціями, і в тому випадку, якщо вони підходять для вирішення завдань, автоматизації та покращення бізнес-процесів, то слід продовжити інтеграцію CRM у роботу компанії.



Етап другий: аналіз слабких місць власної компанії

Після того як усі бізнес-процеси були враховані, перед розробкою та впровадженням CRM дуже важливо проаналізувати слабкі сторони своєї компанії. Адже саме для того, щоб усунути найслабші сторони та розробляється CRM з подальшою інтеграцією у процеси підприємства.

Так, наприклад, менеджери відділу продажів дуже повільно виконують обробку заявок від потенційних клієнтів, що надходять із сайту або із соціальних мереж, роблячи по них дзвінок лише через один день або зовсім забувають виконати їхню обробку. Внаслідок такої недбалості компанія систематично втрачає клієнтів, а значить і власний прибуток.

Таким чином, керівнику, який виконав аналіз слабких сторін компанії, необхідно віддавати власну перевагу тій компанії, яка зможе розробити CRM, що дозволяє виправити ситуацію, що склалася.



Етап третій: аналіз можливостей CRM

CRM – це програмний продукт, який може розроблятися під певні потреби компанії та мати зручний функціонал, що дозволяє вирішувати завдання, пов'язані з підвищенням кількості продажів та більш ефективною обробкою заявок.

При цьому замовляючи таке програмне забезпечення, користувачеві необхідно розуміти, що для того щоб ця програма працювала максимально ефективно, потрібно, щоб вона мала необхідний функціонал, наприклад, зручну воронку продажів та систему відстеження заявок.



Етап четвертий: налаштування та процес впровадження CRM у роботу організації

Важлива особливість CRM полягає в тому, що цей програмний продукт буде дуже простим у роботі. Адже він враховуватиме конкретні потреби та максимально відповідатиме бізнес-процесам у компанії. Такі переваги дає розробка CRM із нуля. Досвідчений розробник не тільки може порекомендувати як краще реалізувати виконання того чи іншого поставленого завдання, але й пояснить вам принципи роботи цього програмного продукту, а також розповість про всі особливості та тонкощі функціоналу.



Етап п'ятий: тестування роботи CRM на підприємстві

Перш ніж запускати систему в роботу, необхідно провести її тестування, щоб бути впевненим у тому, що вона не має помилок, а також має зручний і практичний функціонал.



Етап шостий: проведення презентації програмного забезпечення співробітникам

Після того як система пройшла процедуру тестування, її презентують персоналу, а також проводять низку семінарів із правильного використання. Проведення таких навчальних уроків онлайн або на підприємстві допоможе розповісти про функціонал CRM, відповісти на запитання та зібрати фідбеки, які можуть стати в нагоді для подальших доробок із метою покращення та масштабування системи.