CRM та ERP: у чому різниця між цими системами?

Різниця між CRM та ERP

На сьогоднішній день багато бізнесменів через наявність жорсткої конкуренції намагаються вводити нові технології, що дозволяють підвищувати ефективність бізнесу, наприклад, використовувати CRM та ERP системи. У цій статті ми розповімо, чим відрізняються один від одного ці дві системи і в яких випадках краще вводити ERP, а в яких CRM.

Чим відрізняються CRM від ERP системи і коли ефективніше використовувати одну з цих програм?

Будь-який власник бізнесу рано чи пізно починає усвідомлювати, що для забезпечення ефективного управління його бізнесом необхідно використовувати спеціалізоване програмне забезпечення.

На сьогоднішній день виробники софту пропонують споживачам два види програм для ефективного управління, а саме ERP та CRM для бізнесу. Потрібно відзначити, що обидві дані програми здатні вирішувати приблизно однакові завдання, а саме забезпечувати максимальну автоматизацію та оптимізацію всіх бізнес-процесів, що протікають всередині компанії. У цій статті ми постараємося розібратися, в чому відмінність систем CRM та ERP.



CRM системи – що це?

Абревіатура CRM розшифровується як Customer Relationship Management і перекладається українською мовою як «управління взаєминами з клієнтами». Основним завданням цього програмного забезпечення є надання допомоги підприємцю у питаннях, пов'язаних із збереженням та систематизацією інформації про партнерів та клієнтів.

Також використовуючи CRM управління, власник бізнесу отримує можливість систематизувати та максимально оптимізувати під власні потреби інформацію про угоди, проведені компанією, отримані заявки та успішність їх обробки персоналом. Для зручності використання найчастіше вся інформація, присутня в цій програмі, зберігається на візуально зрозумілих та зручних картках, що дозволяє оперативно проводити їхню обробку та систематизацію.



ERP системи що це?

Абревіатура ERP розшифровується як Enterprise Resource Planning і в перекладі українською мовою означає «планування ресурсів підприємства». Виконавши впровадження ERP системи у власний бізнес, керівництво компанії отримує можливість створити єдину базу даних роботи всіх відділів - від виробничих підрозділів і складу, до відстеження ефективності функціонування відділу маркетингу.

При цьому програма ERP дозволяє керівнику отримати єдиний ефективний та зручний для роботи інформаційний простір, в якому будь-який співробітник може внести дані. Так, наприклад, один із співробітників відділу продажів може вносити в інформаційне поле цього програмного забезпечення дані про нове замовлення, які побачать працівники виробництва та бухгалтерія для виставлення рахунку замовнику.



Відмінність CRM від ERP і коли варто вибирати ERP, а коли CRM?

Якщо для просування бізнесу необхідно створити найбільш ефективну роботу відділу продажів, відстежувати кількість дзвінків та відсоток оброблених менеджером заявок, то в цьому випадку необхідно обирати та інтегрувати у бізнес-процеси CRM-системи. За статистичними дослідженнями, впровадження в бізнес-процеси компанії правильно налагодженої CRM-системи дозволяє в середньому:

  • - на 40% підвищити ефективність роботи відділу продажів;
  • - збільшити середню кількість продажів компанії на 30-33%;
  • - підвищити щомісячний прибуток компанії більш ніж на 35%.

Якщо говорити про наш бізнес, то тут найчастіше цей програмний продукт впроваджують у сфері торгівлі, індустрії послуг, а також готельному бізнесі.

У разі якщо планується виконати оптимізацію всіх внутрішніх бізнес-процесів компанії, то з цим найкраще допоможе впоратися ERP. Також впровадження цього програмного забезпечення стане чудовим рішенням для тих власників бізнесу, у кого на чолі їхніх бізнес-процесів знаходиться виробництво та склад.

Крім того, впровадження ERP дозволяє максимально ефективно налагодити роботу служби навантаження та логістики, а також створити актуальну базу, що оновлюється в режимі реального часу, про необхідність закупівлі ресурсів або матеріально-технічної бази. За статистичними дослідженнями впровадження у бізнес ERP-технологій дозволяє:

  • - знизити витрати виробництва не менше ніж на 9%;
  • - підвищити швидкість виконання замовлень та їх доставки клієнтам на 25-35%;
  • - на 20% збільшити швидкість виготовлення продукції.

Найчастіше це програмне забезпечення використовується у будівельних та торгових галузях, машинобудуванні, а також при виробництві харчової та хімічної продукції.