Заявки із різних каналів комунікації: як не втратити клієнтів?

CRM та різні канали комунікації з клієнтом

Інтеграція CRM із різними джерелами трафіку дозволяє не втрачати заявки клієнтів. Адже завдяки впровадженню CRM компанія отримує можливість створювати загальну базу клієнтів та оперативно опрацьовувати заявки у будь-який час доби. Про те, як запровадити CRM, читайте у цій статті.

Як за допомогою CRM не втрачати заявки, що надходять із різних джерел трафіку?

Коли звернення клієнтів приходять з різних джерел, наприклад, з сайту, лендингів, систем надсилання миттєвих повідомлень, електронної пошти, то у працівників відділу продажів та колл-центру далеко не завжди виходить виконати їх оперативну обробку.

Пов'язано це з тим, що під час надходження такої заявки співробітник вже обробляє дзвінок і, поговоривши з одним із клієнтів по телефону, забуває відповісти замовнику, який звернувся через сайт або електронну пошту, в результаті компанія починає втрачати власних покупців. Вирішити цю проблему дозволить інтеграція CRM-системи.



Підключення CRM-системи для відділу продажів

Розробка та впровадження CRM-системи в роботу відділу продажів дозволяє керівнику спростити своїм співробітникам процес обробки заявок, що надходять з різних джерел, і робить цей процес більш ефективним. Адже CRM-системи мають можливість інтегруватися з кількома каналами надходження звернень клієнтів, наприклад із сайтом, лендингами, електронною поштою компанії, телефонією та системами надсилання миттєвих повідомлень.

Вирішивши замовити розробку CRM-системи, власник бізнесу отримує можливість інтегрувати її з наступними джерелами заявок:

  • 1. Телефонія. За бажанням потенційного замовника, розробник може додати CRM можливість інтеграції з послугами віртуальної телефонії, що надається різними операторами. Після проведення такої інтеграції програма автоматично оброблятиме дзвінки, що надійшли на контактний номер телефону компанії.

    Навіть у тому випадку, якщо спеціалісти відділу продажу з якихось причин не зможуть обробити дзвінок від клієнта, програмне забезпечення автоматично поставить одному зі співробітників завдання зателефонувати потенційному покупцеві чи замовнику. Завдяки наявності такої інтеграції компанія перестане втрачати клієнтів, які звертаються по телефону, через високу завантаженість менеджерів.
  • 2. Електронна пошта. Функціонал CRM дозволяє компанії прив'язати до програми корпоративну адресу електронної пошти. При цьому всі листи, які надходитимуть від клієнтів і партнерів на цю поштову скриньку, будуть оброблятися програмою, а відповідати на них можна безпосередньо з програми.
  • 3. Інтеграція з офіційним сайтом компанії. CRM-системи можуть інтегруватися з формами зворотного зв'язку, а також системами онлайн-замовлень, які є на сайті. При цьому після того, як один із замовників заповнив форму зворотного зв'язку на офіційному сайті, програма автоматично призначає відповідальним за обробку цього звернення одного із співробітників відділу продажів.

    Аналогічна ситуація відбувається й у тому випадку, якщо клієнт вирішив придбати один із товарів, виставлених на сайті у розділі магазин. Крім того, функціональні можливості CRM дозволяють їй виставляти рахунки клієнтам або відправляти комерційні пропозиції.
  • 4. Системи надсилання миттєвих повідомлень та соціальні мережі. За бажанням клієнта розробник може інтегрувати CRM-системи практично з будь-якими сервісами, у тому числі і з агрегатами повідомлень та соціальними мережами. Завдяки наявності такої можливості ця програма буде проводити обробку заявок із цих сервісів та збирати інформацію про клієнтів у єдиній базі даних.


Як не дозволити клієнтам, які звернулися через чат, пошту та інші сервіси, «остигати»?

Якщо ваш бізнес пропонує своїм потенційним клієнтам та замовникам складні продукти, наприклад, програмне забезпечення для проведення бухгалтерської звітності, то в цьому випадку оперативність обробки заявки далеко не завжди є гарантією того, що клієнт матиме високий рівень лояльності до вашої компанії.

Тому для того щоб не упускати потенційних клієнтів та покупців, дуже важливо своєчасно «підігрівати» їх, використовуючи різні маркетингові інструменти. І зробити це допоможе CRM для відділу продажів та маркетингу, використовуючи для цього інтеграцію з різними джерелами трафіку.

Так, наприклад, при отриманні листа від потенційного клієнта на електронну пошту програмне забезпечення, виконавши його обробку, починає відправляти на пошту клієнта ланцюжок листів, в яких розповідає про особливості, характеристики та переваги продукту, що пропонується вашим бізнесом, а також пропонує безкоштовно випробувати програму у тестовому режимі роботи.

Така можливість «підігріву» інтересу клієнта до продукту стає можливою завдяки інтеграції цього програмного забезпечення з поштовими сервісами. Для цього керівнику необхідно буде інтегрувати систему із сервісом поштових розсилок, створити шаблони листів, а також визначити умови, за яких програма повинна буде в автоматичному режимі виконати відправку зворотних листів потенційному клієнту.

Наприклад, відправлення листів виконується програмою в тому випадку, якщо клієнт залишає заявку на офіційному сайті компанії та вказує в одній із форм власну пошту. Після того, як клієнт проходить реєстрацію в системі, щоб ознайомитися з програмою в безкоштовному тестовому режимі, програма автоматично ставить одному зі спеціалістів завдання зв'язатися з цим клієнтом.

Після отримання заявки менеджер дзвонить клієнту, щоб дізнатися, чи зміг він розібратися з продуктом і наскільки він зручний для використання. Після цього клієнт прямує у воронку продажів і CRM-система веде його таким чином, щоб він не загубився, замовив продукт і не пішов до конкурентів.



Як післямова

Інтеграція CRM-системи з різними джерелами трафіку є потужним набором інструментів, що дозволяють не втрачати звернення клієнтів, що надходять з різних ресурсів. Так, наприклад, якщо ви займаєтеся реалізацією простих товарів та продуктів, то використання CRM допоможе замінити співробітників відділу продажів, адже вони можуть як надавати консультативну допомогу, так і виставляти рахунки на купівлю товарів.

При цьому CRM дозволить об'єднати всі джерела надходження заявок, а також працювати над підвищенням лояльності покупців до компанії та пропонованих їй продуктів. Крім того, ця програма дозволить сформувати єдину та максимально зручну для роботи клієнтську базу, а також автоматизує більшу частину рутинних процесів.