Виробництво товарів – багатозадачний бізнес, керування яким потребує значних управлінських ресурсів. Власне безпосереднє виробництво завжди стає на перше місце, оскільки порушення одного з його етапів призводить до ланцюгової реакції. CRM система, запроваджена на виробництві, покладе край безладу у продажах та розриві між виробництвом та менеджерами в офісі.
Сучасний рівень розвитку технічного прогресу дозволяє автоматизувати виробничі лінії, скоротити витрати робочої сили (наприклад, для підприємств машинобудування), раціоналізувати використання сировини та ресурсів для безпосереднього виробництва.
Крім цього, автоматизації підлягають процеси складського обліку, замовлення деталей та витратних матеріалів. Бухгалтерські операції та весь документообіг із зовнішніми контрагентами спрощуються на рівні держави, впроваджуючи спеціальні сервіси, програми та банківські продукти. Навіть управління кадрами удосконалилось і має у своєму арсеналі сучасні інструменти, зі значно більшими можливостями, ніж картотека особових справ.
Натомість реалізація виготовленої продукції здійснюється без застосування системного підходу, фактично відірвана від виробництва і страждає відсутністю кореляції між фактичним збутом та виготовленням продукції в одиницю часу. Об’єднати усі процеси підприємства та підвищити їх ефективність допоможе впровадження CRM системи для виробництва з урахуванням особливостей галузі господарювання.
CRM – це побудова взаємовідносин із клієнтами відповідно до стратегії та планів компанії шляхом впровадження програмних продуктів для автоматизації та збору єдиної бази цих взаємовідносин.
Якщо говорити простіше, то уся база ваших споживачів буде зібрана в одному місці із зазначенням частоти та обсягу покупок, дати взаємодії, умов співпраці, наявність заборгованості, способу розрахунку, індивідуальні характеристики споживачів, контактні дані та інша специфічна інформація, необхідна для кожного конкретного бізнесу.
Але CRM для виробництва – це не просто база даних, а система аналізу та управління цією базою, спосіб для прицільного впровадження маркетингових інструментів компанії.
У виробничих підприємств в різних галузях значно відрізняються ланцюги реалізації товару до кінцевого споживача (напряму споживачеві чи використовуючи посередників), так і сам споживач (CRM для B2B чи B2C відрізнятимуться) для кожного типу продукції. Впровадження CRM дозволяє розподілити клієнтів на окремі кластери, щоб диверсифікувати підхід до них.
Запровадження CRM змінює компанію зсередини. Це відбувається покроково:
Система управління клієнтською базою виконує такі функції для виробничої компанії:
Кожне виробниче підприємство унікальне через специфіку виробництва, його об’єми та етап свого розвитку. Тому слід використовувати індивідуальні CRM системи, які розробленні під потреби вашого бізнесу.
Для початку слід визначити проблеми у взаємодії з клієнтами, з якими стикається підприємство. Можливо, ви втрачаєте клієнтів зі зміною менеджерів з продажу. Або не маєте швидкого доступу до поточного стану справ відділу продажів. Клієнти губляться, тендери проходять без вашої участі, а у пік сезонних продажів склад перевантажено.
Детальне інтерв’ю з директором підприємства, представниками продажів, маркетингу, керівником виробництва та бухгалтерією виявить больові точки. Дослідження галузі та конкурентів дозволить визначити потреби бізнесу. На основі зібраної інформації формується технічне завдання до майбутньої CRM.
Великий досвід у розробці різноманітних функціональних рішень для CRM – є основою для реалізації проектів різної складності в обумовленні строки. API інтеграція з сервісами для комунікації з клієнтами (телефонія, E-mail та SMS розсилки), користувацькі налаштування для покращення юзабіліті завжди враховується розробником.
Зростання підприємства, впровадження нових маркетингових інструментів, зміни у законодавчій сфері або вплив зовнішніх чинників підштовхує до оновлення та удосконалення засобів, що використовує компанія для ефективного управління. Тому CRM система розвиватиметься разом з вашим бізнесом. Програмна частина зберігає попередні напрацювання, дозволяє масштабувати систему та розширювати її функціонал.
Головною метою CRM систем для виробництва – є налагодження взаємозв’язку між ними з умовою утримання (і подальшого збереження та зростання) частки ринку. Саме на такий результат слід очікувати.
Звичайно, слід розуміти, що сама по собі CRM не створить дива, оскільки необхідно оптимізувати усі бізнес-процеси та контролювати їх виконання. Але розуміння необхідності управління взаємовідносинами з клієнтами – є першим важливим кроком для зміцнення позиції компанії на ринку. Наступним кроком має стати заповнення контактної форми для зв’язку з нами!