Кейс впровадження CRM для компанії з перевезень

У CRM-системі для логістичної компанії «SkySeaLand» реалізовано 7 ролей користувачів: адміністрація, юридичний відділ, фінансовий відділ, відділ продажів, керівник відділу продажів, диспетчерський відділ та операційний відділ.

У «Довідниках» знаходиться розділ «Співробітники», кожен із користувачів закріплюється до певної філії компанії і свої дані може редагувати у «Профілі».

У розділі «Клієнти» є фільтри: пошук за кодом та відповідальним співробітником. При наборі літер у полі при виборі відповідального, автоматично відбувається пошук у базі даних і відображаються відповідні запиту варіанти у вигляді списку, що випадає.

«Угоди» складаються з двох підрозділів: самі «Угоди» та їх «Архів». Є наступні фільтри: номер угоди, ETD період (з вибором дат ВІД та ДО, використовується плагін datepicker), примітка, статус, чотири автокомпліти (пошук аналогічний пошуку відповідального у розділі «Клієнти») - заклієнтом, відповідальним менеджером, другим відповідальним та диспетчером.

Кожна із ролей користувачів бачить лише свої угоди, з якими пов'язана, за винятком адміністрації, яка бачить усі з них. Частина полів для заповнення угод є обов'язковими залежно від їх статусу. Так поля «Собівартість» та «Сума для клієнта» можуть бути порожніми на етапі «Прорахунку», потім їх потрібно заповнити. При заповненні цих полів автоматично відбувається калькуляція поля «Профіт» для зручності користувача.

У кожної угоди є підрозділ «Документи», куди можна зберегти супутні договори та контракти. Всього в угод 9 статусів + видалено: Новий лід, Прорахунок, Очікування відповіді клієнта, Підтверджена в роботу, Ведення угоди, Незабаром прибуває, Етап оплати, Завершена та Скасована. При скасуванні угоди, а також при її видаленні, необхідно вказати причину.

На основі послідовності цих статусів складено «Воронку продажів», за кожним статусом у якій автоматично відбувається підрахунок кількості угод. Також підбиваються суми «Собівартість», «Сума для клієнта» та «Профіт» за двома умовними напрямами: перспектива (до статусу «Очікування відповіді клієнта») та в процесі. У воронкі продажів є фільтри для адміністратора: за відповідальним та відділом продажів, і для керівника відділу продажів - тільки за відповідальним своїм відділом.

На «Головній» можна побачити звіт «Переходи за угодами» з фільтрами: період, філія та відповідальний. За звітом можна побачити кількість і відсоток самих переходів за різними статусами, як і їхній загальний показник. На сторінці «Переходи співробітників» кожен бачить свої дані, адміністратор може сформувати звіт за конкретний період за всіма співробітниками. Цей інструмент дозволяє побачити ефективність співробітників, особливо на етапах до остаточного підтвердження угоди.

У розділі «Завдання» дві вкладки: «Вхідні» та «Вихідні». Для цих таблиць реалізовані фільтри: період, за автором / за відповідальним (залежно від вкладки), статус (нова, у роботі, закрита). На сторінці додавання нового завдання можна динамічно вибрати кілька співробітників, після чого буде створено таку ж кількість окремих завдань для кожного. У CRM розроблено систему сповіщень користувачів: так при створенні нового завдання надійде повідомлення відповідальному, а при зміні його статусу - автору. Кожне завдання має вкладки «Документи» та «Коментарі».

Звіт «Витрати» складається з чотирьох вкладок: «Витрати», «Звіт», «Категорії витрат» та «Підкатегорії витрат». Останні дві вкладки говорять самі за себе, на їх основі додаються дані до таблиці витрат, в якій реалізовані фільтри: період, категорія та підкатегорія. Після вибору категорії витрат у полі «Підкатегорія витрат» з'являться пункти на вибір лише цієї категорії. Також по всій таблиці відбувається калькуляція загальної кількості записів та загальної суми за ними у різних валютах.

Аналогічні фільтри на сторінці Звіт. Сам звіт є каскадним відображенням категорій, всередині яких у свою чергу - каскадне відображення підкатегорій. За кожною категорією окремо підбиті суми у трьох валютах.

Крім CRM розроблено корпоративний сайт компанії (включаючи побажання щодо дизайну), з можливістю переглядати заявки, залишені через форми зворотного зв'язку, та налаштуванням контенту сторінок з урахуванням багатомовності (українська та англійська мови) в особистому кабінеті адміністрації та операційного відділу.

Таким чином, у CRM в меню «Сайт» у розділі «Заявки» знаходиться таблиця із заявками, залишеними відвідувачами на головній сторінці. За цими заявками два фільтри: за період та пошук за ім'ям / телефоном. На сайті стоїть обмеження, що з однієї IP-адреси не можна надіслати більше 2 заявок протягом доби.

Блок «Наші послуги» та перелік вакансій на окремій сторінці сайту можна налаштувати з відповідних розділів у CRM. За наявності вакансій на сайті, за кожною конкретною пропозицією відвідувач може заповнити анкету для зв'язку. Адміністратор або менеджер оперативного відділу може їх побачити у розділі «Кандидати». За такими анкетами є обмеження, аналогічні заявкам із головної сторінки.